DELING AV BILDER
Postet av Norges Fekteforbund den 23. Okt 2019
Eksempel på et fartsfylt fektebilde fra lagfinalen i Nordisk Mesterskap. Foto: Norges Fekteforbund.
Nyheter, bilder og filmsnutter fra både store og små fekteøyeblikk som deles og likes i sosial medier øker antallet som blir eksponert for fekting. Dette motiverer fekterne og bidrar til å gjøre fektesporten mer attraktiv - både for nye utøvere og for sponsorer.
Store sportslige prestasjoner gir automatisk god synlighet. For eksempel samlet den tv-sendte fektefinalen i London-OL rundt 1,5 millioner nordmenn. I påvente av tilsvarende prestasjoner, kan alle som er interessert i fekting bidra for å vise frem fekting.
Økt engasjement
Det er gledelig at Fekteforbundets nettside og offisielle Facebook-profil stadig engasjerer flere, og at både de tillitsvalgte i fekteklubbene, utøverne og andre foresatte i stadig økende omfang både liker andres og deler egne fekteopplevelser i sosiale medier.
En av de som har fulgt Fekteforbundets oppfordring til å ta bilder og dele disse, er Ellen Vokes i Njård Fekting. Hun har over en lengre tid tatt bilder fra både stevner og treningssamlinger. Mange av bildene er benyttet av både Fekteforbundet, og av Njård Fekting. I tillegg har mange av bildene også blitt verdsatt av fektere og andre som tilhører andre fekteklubber i Norge.
"Fektebilder"
Ellen har sagt seg villig til å bidra til ytterligere aktivitet, og har opprettet en egen Facebook-gruppe for deling av bilder og video fra konkurranser, treningssamlinger og andre arrangementer.
Vi håper alle som tar bilder vil dele de i denne gruppen, og at så mange som mulig vil dele bildene på sine profiler på de sosiale plattformene de er aktive på.