HOLD DEG SKADEFRI MED FEKTEFORBUNDET

Postet av Norges Fekteforbund den 26. Jun 2017

I samarbeid med Senter for idrettsskadeforskning ved Norges idrettshøyskole har Norges Fekteforbund utviklet et treningsprogram med øvelser for å unngå de mest vanlige belastningsskadene i fekting. Gjøres øvelsene regelmessig, kan dette halvere skaderisikoen.

Fekting er en trygg idrett med få akutte skader. Fektere er imidlertid utsatt for belastningsskader, som langvarige plager i knærne, lyskene, ryggen og skuldrene.

Treningsprogrammet med instruksjonsvideoer finnes på http://skadefri.no/idretter/fekting 

PROGRAM I TRE NIVÅER
Nettsiden inneholder informasjon om fekting og de mest vanlige skadene i sporten. Dessuten et fullt beskrevet treningsprogram med anbefalte øvelser. Programmet består av tre nivåer. Når du mestrer øvelsene på det første nivået, er det på tide å gå videre til neste. Alle øvelsene er godt beskrevet og illustrert med videoer.

GRATIS APP
Øvelsene finnes også via en gratis App som kan nedlastes fra App Store. Denne appen har også blitt oversatt til engelsk, spansk, fransk, russisk, tysk og kinesisk, og brukes av utøvere over verden under navnet "Get Set". 

Norges Fekteforbund anbefaler alle fektere og trenere til å utnytte dette programmet og takker de som har bidratt inn i prosjektet.




Kommentarer

0 Kommentar

Kommentarfelt er stengt

Levert av IdrettenOnline